Selecteer een pagina
boommade

De wereld zit vol met klanten. Daarom lijkt het aantrekkelijk om jouw product of dienst aan iedereen aan te bieden. ⁠

✋Maar doe dat niet. Ga vissen in een kleinere vijver. Maak je doelgroep specifiek, en richt je puur op die specifieke doelgroep. ⁠

Zie het verschil:⁠

“Hi, ik ben Sophie. Ik maak een training over hoe je een bloeiend bedrijf kunt starten.”⁠

“Hi , ik ben Sophie. Ik maak een training over hoe je een bloeiend bedrijf kunt starten. De training richt zich op hoogopgeleide vrouwen (23-35 jaar) die altijd in loondienst hebben gewerkt, maar er nu klaar voor zijn om hun hart te volgen.”⁠

Het eerste voorbeeld trekt niemands aandacht. Het is niet duidelijk voor wie de training is, en hoe ver je moet zijn in het ondernemerschap. De kans is klein dat iemand “ja” zal zeggen tegen dit aanbod. ⁠

Bij het tweede voorbeeld voel je je óf wel, óf niet aangesproken. De groep die zich niet aangesproken voelt, zal niet kopen. En dat is helemaal oké. De groep die zich wel aangesproken voelt, zal je aanbod namelijk serieus overwegen. ⁠

Succes met het kiezen van je doelgroep!

PS Even voor de duidelijkheid: als man (of hoe je je dan ook identificeert) mag je mijn training natuurlijk wel volgen!